• 19ŘíJ
    0 Komente
    Strečink nejen při hodinách H.E.A.T. Programu

    Strečink nejen při hodinách H.E.A.T. Programu

    Se strečinkem se setkáte na konci každé lekce H.E.A.T. Programu.  Můžete ho však provádět i jako každodenní ranní rituál na začátku dne (rozcvičku), pro dobrý start a protažení těla.
    Slovo strečink pochází z anglického výrazu STRETCH. Znamená – natažení, vytažení. Přesně toto se při strečinku děje s našimi svaly. Strečink není určen pouze pro sportovce, je vhodným cvičením pro každého.  Pro všechny, kteří si chtějí své tělo uchovat v dobrém stavu. Je to účinná a šetrná metoda, která připraví svaly na zvýšenou zátěž ať už sportovní, nebo jen běžný pohyb.
    A jak na to?
    Na začátku je dobré vědět, že strečink by měl trvat přibližně asi 10-15 minut a NESMÍ být prováděn bez zahřátí těla, orgánů a prokrvení svalů i kloubů. U nás dochází k postupnému zahřátí organismu na lekcích H.E.A.T. Programu. Pokud však chcete provádět strečink i jindy, je potřeba provést cviky, kde se dostatečně tělo zahřeje. Před během to je rychlá chůze, nebo klusání, také stačí, když uděláte pár dřepů nebo lehkých výskoků, zakroužíte rameny, trupem, nohami, hlavou atd. Zvýšíte srdeční tep. Vše v mírném tempu se správným dechem.(Viz. Náš článek o tom, jak správně dýchat). Tak, aby, jste cítili, že tělo se lehce prohřálo, zvláště při sportovních výkonech venku je rozcvička velice důležitá.
    Zahřátí tedy máme za sebou a nyní samotný strečink.
    Strečink provádíme plynulým a lehkým pohybem. Nesmíme pociťovat silný tah, nebo dokonce, bolest. Svaly protahujeme důkladně, jedno kmitnutí nestačí. Na jednom svalu bychom měli protažení opakovat 3x za sebou po dobu 10 – 15 vteřin. Při každém dalším protažení posunujeme hranici před bodem bolesti. Postupně protáhneme celé tělo od hlavy po paty. Pokud budete cvičit pravidelně rozcvičku + strečink aspoň obden, budete po čase pozorovat zmenšení nebo vymizení  bolesti např. zad, šíje, kyčlí, hlavy atd.
    STREČINK
    •    zachová pružnost svalů
    •    urychlí regeneraci svalů po námaze
    •    zlepší kloubní pohyblivost
    •    upevní správné držení těla
    •    rehabilitace (sedavé zaměstnání)
    •    psychické uvolnění

    Tak teorii máte za sebou  a my se budeme na Vás těšit na lekcích H.E.A.T. Programu.

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com